Porady ślubne:

 


Porady i zwyczaje ślubne / Uroda i zdrowie / Co jeść, żeby mieć piękne włosy?

Co jeść, żeby mieć piękne włosy?

Co jeść, żeby mieć piękne włosy?

Stara prawda mówi: lepiej zapobiegać niż leczyć. Podobnie w przypadku pielęgnacji włosów, znacznie korzystniej jest zadbać o ich jakość dostarczając do organizmu wszystkiego, czego mu potrzeba. W jedzeniu i suplementach diety, a nie w kosmetykach.
Co więc powinno znaleźć się w menu kogoś, kto przykłada dużą wagę do wyglądu włosów?

 

Kluczowe – witaminy

 

Z punktu widzenia utrzymywania włosów najważniejsze są witaminy. Wśród tych, które powinny znaleźć się w menu powinny być z pewnością prowitamina A, witaminy E, B3, B5, B6 i B9. Pytanie, w czym się znajdują?

Marchew, papryka, szpinak czy pomidory to świetne źródła prowitaminy A czyli beta karotenu. Można ją także znaleźć w wątróbce wieprzowej i wołowej. W tym samym mięsie będzie także witamina B3, którą spotkamy również w mięsie chudym, rybach, warzywach strączkowych czy orzechach.

Orzechy to dobre źródło nie tylko tej witaminy. Zawierają sporo witaminy E. Podobnie, jak margaryna, jajka czy warzywa w rodzaju brukselki. Warzywa to w ogóle dobre źródło witamin. Kalafior, groszek, ziemniaki czy fasola to świetne źródło witaminy B6 i B9. Tę ostatnią znajdziemy także w jajach, tuńczyku i niektórych serach, takich jak emmentaler i cammamber.


Kwasy tłuszczowe

 

Zawsze też warto jeść ryby. Śledź, tuńczyk czy makrela to świetne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Te, jak wiadomo, wpływają pozytywnie na wszystko. Włosy nie są wyjątkiem.

Kwasy tego rodzaju pomagają w funkcjonowaniu płaszcza hydrolipidowego. To przekłada się na sprężystość, elastyczność i nawilżenie skóry. W konsekwencji także na jakość włosów.


Mikroelementy, czyli siła

 

Dla kogo to za mało, żeby zdecydować się na ryby, powinien wziąć pod uwagę potrzebę dostarczania do organizmu cynku. Ten znajduje się właśnie w nich, a także innych owocach morza. Jest też spotykany w drobiu, kaszy, fasoli i chlebie pełnoziarnistym.

W chlebie razowym jest dla odmiany cynk. Ponadto w kakao i gorzkiej czekoladzie, jabłkach ze skórką i koperku. Można go też spotkać w pestkach dyni. Tam sąsiaduje z selenem, który jest spotykany również w brązowym ryżu, chudym mięsie i półtłustym mleku.

 

Suplementy diety

 

Niezależnie od tego, co znajduje się na talerzu, warto wspomagać się suplementami diety. Ponieważ są z reguły mieszankami różnych substancji dostarczają do organizmu stałe dawki potrzebnych mu witamin czy minerałów. Warto kupować takie, w składzie których są także inozytol czy jod, a także kwas foliowy.

Można też posiłkować się suplementami bazującymi na ziołach (a także używać ich w kuchni). Dla ogólnej poprawy kondycji włosów dobrze będą pokrzywa, nagietek i melisa. Jeśli ktoś boryka się z włosami cienkimi, może sięgnąć po rumianek i nasturcję. A włosom przetłuszczającym się i z łupieżem pomogą być może mięta, rozmaryn czy liście chmielu.

 

Uwaga: woda!

 

Nie można przy tym zapomnieć o wodzie. Odpowiednie nawilżanie organizmu ma kluczowe znaczenie Aby usunąć wszystkie toksyny z organizmu warto pić jej około dwóch litrów dziennie.

W tym miejscu niektórzy już pewnie wiedzą, że sposobem na zdrowe i piękne włosy jest urozmaicona, dobra dieta. Nie należy fiksować się na jednym rodzaju jedzenia, warto próbować wszystkiego. Bogate menu to klucz do sukcesu.

 

Współpraca:
publikację stworzono we współpracy z zespołem apteki Cefarm24.

 


 


Powrót

Dodaj komentarz

Powiązane porady ślubne