Porady ślubne:

 


Porady i zwyczaje ślubne / / Jak jeść, by wreszcie zacząć tracić na wadze

Jak jeść, by wreszcie zacząć tracić na wadze

Jak jeść, by wreszcie zacząć tracić na wadze

Odchudzanie - żmudny i trudny proces. Nieustanna walka ze słabościami, wyrzeczenia i kryzysy, z którymi trzeba sobie poradzić. Imamy się kolejnych cudownych diet licząc na spektakularne efekty, ale ostatecznie liczymy jedynie, ile zostało nam pieniędzy w portfelu. Spodnie dalej są zbyt ciasne w pasie, a ulubiona sukienka trafia do rąk szczuplejszej koleżanki. Poddajemy się lub walczymy z efektem jojo, wynikającym ze źle zastosowanej diety. A przecież odchudzanie, choć wymaga czasu, to nie musi wiązać się z głodówkami, nieustannymi wyrzeczeniami i wydatkami, na które nas nie stać. Ten proces zaczyna się w głowie i wymaga racjonalnych zasad żywienia. Poznajmy je!

 

Szeroka paleta diet cudownych, ale tylko z nazwy

 

Dieta kapuściana, oczyszczająca głodówka, a może dieta dukana czy też dieta bezglutenowa? To tylko kilka z propozycji, bo dostępnych dziś propozycji diet, mamy tak naprawdę kilkadziesiąt. Tym z nas, którzy mają w sobie tyle silnej woli, by w nich wytrwać, w końcu udaje się schudnąć. Niestety większość popełnia najpoważniejszy błąd, od razu powracając do dawnego stylu żywienia, co kończy się nie tylko ponownym wzrostem masy, ale i porcją dodatkowych kilogramów. Znienawidzony efekt jojo przestaje być widmem, a staje się rzeczywistością. Druga grupa osób próbuje diety za dietą, ale w żadnej nie jest w stanie wytrwać do końca, w efekcie czego waga stoi w miejscu, a frustracja rośnie. To etap, w którym warto zadać sobie pytanie: „Co robię źle?”.

Musimy sobie uświadomić, że cudowne diety dające spektakularne efekty, nie istnieją. Odchudzanie wymaga czasu, zdrowego jadłospisu i aktywności fizycznej. Bez tego ani rusz! Odchudzanie to także proces, który zaczyna się w głowie. Motywacja, dyscyplina, wyrzeczenia, ale możliwe do udźwignięcia. Jesteśmy w stanie poradzić sobie z tym wszystkim, a droga do wymarzonej sylwetki nie musi wieść przez wyboistą drogę.

 

Modyfikacja nawyków żywieniowych

 

Zacznijmy od swoich nawyków żywieniowych. Zrzucanie zbędnych kilogramów wymaga regularnych posiłków, ale w mniejszych porcjach. Zaleca się spożywanie 4-5 posiłków dziennie, w odstępach około 3-4 godzinnych. W posiłkach powinny znajdować się produkty ze wszystkich grup, jakie przedstawia piramida żywieniowa.

Ważną zasadą jest to, by od momentu przebudzenia się, w ciągu godziny zjeść śniadanie. W ten sposób budzimy nasz organizm i pobudzamy do działania metabolizm. Z kolei kolację możemy zjeść do 2-3 godzin przed snem, pamiętając o tym, by była lekkostrawna. Mitem jest wymóg w postaci jedzenia ostatniego posiłku o godzinie 18. W szczególności dla osób, które pracują w bardzo różnorodnych godzinach, także nocnych.

 

Produkty zakazane i dozwolone

 

Jeśli już wiemy, kiedy i w jakich ilościach jeść, zastanówmy się nad produktami, które wybieramy. Powinny nas interesować te z grupy o niskim IG – indeksie glikemicznym. Energia uwalniana z takich produktów wystarcza na długi czas. Nie czujemy się tak głodni, jak spożywając produkt o wysokim IG, co wynika z gwałtownego wyrzutu insuliny i znacznego podniesienia poziomu glukozy we krwi.

Ważnym jest, by ostrożnie spożywać owoce. Choć mają w sobie mnóstwo witamin i innych cennych składników, to niestety zawierają również cukry proste, czyli wykazują pewną ilość kalorii. Nie spożywamy ich na kolację, a w ciągu dnia pozwalamy sobie na jedną porcję owoców, ale za to cztery porcje warzyw. Te ostatnie nie zawierają kalorii, dzięki czemu można je spożywać praktycznie bez ograniczeń.

Pamiętamy o uzupełnianiu płynów. Woda to podstawa, do tego możemy dołożyć herbatki ziołowe. Świetnie sprawdza się zielona herbata, która pobudza równie dobrze, co kawa, ale i podkręca tempo metabolizmu. Z jadłospisu wyrzucamy słodzone i gazowane napoje, które nie służą naszemu organizmowi, a ich kaloryczność jest wysoka.

 

Aktywność fizyczna

 

Podstawą odchudzania jest racjonalny jadłospis. Nawet codzienne treningi nie przyniosą żadnych efektów, jeśli będziemy je poprzedzać i zakańczać, fast foodem popijanym kolejną szklanką pepsi. Dieta to najważniejszy początek, ale poczujemy się jeszcze lepiej, jeśli dołożymy do tego aktywność fizyczną. Na początek wystarczą spacery 3 razy w tygodniu po 30 minut. Z czasem można zwiększać intensywność swojej aktywności, ale mając również na uwadze własne zdrowie, predyspozycje i potrzeby.

Odchudzanie wymaga czasu, ale naprawdę jest możliwe, a efekty przychodzące regularnie, będą kolejnym motywującym czynnikiem, by wytrwać w swoich postanowieniach, a dotychczasowy jadłospis zmienić na zdrowy, ale na stałe.

 

Więcej informacji o odchudzaniu i produktach żywnościowych, możemy znaleźć pod adresem witryny internetowej http://natchnieni-bieszczadem.pl

 


 


Powrót

Dodaj komentarz